آونتادور که ماههای گذشته 834 نامیده شده بود، از بدنه فیبر کربنی یکپارچهای تهیه شده که حاصل همکاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ با لامبورگینی است. این بدنه یکپارچه و مقاوم تنها 147 کیلوگرم وزن دارد، این در حالی است که شاسی پایه این اتومبیل شامل بخش آلومینیومی جلوی خودرو و سپر عقب آن بیش از 230 کیلوگرم وزن دارد. ساخت این بدنه یکپارچه را یک کارخانه تازه تأسیس در بلونیا به عهده خواهد داشت که سالانه میتواند بین 700 تا 800 عدد از آنرا تولید کند. بالاترین رقم تحویل سالانه مورسیهلگو که جای خود را به آونتادور خواهد داد، 613 عدد در سال 2007 بوده است.
موتور بزرگ و قدرتمند V12 و 6.5 لیتری این خودرو با توان 691 اسببخار بیش از 18 کیلوگرم وزن دارد. این موتور که نسبت به موتور موسیهلگو باز هم سبکتر است، 7 سانتیمتر پایینتر درون شاسی تعبیه شده، 9درصد قویتر است و تا 20درصد بهرهوری سوخت بالاتر خواهد داشت.
وزن کل این خودرو 1575 کیلوگرم است که در مقایسه با مورسیهلگو 5درصد کاهش یافته است. وزن این خودرو به نسبت 43 و 57 در جلوی آونتادور و عقب خودرو توزیع شده است. نسبت عالی وزن به توان این خودرو با خودروهای 1.3میلیارد تومانی پاگانی هیورا و بوگاتی ویرون برابری میکند، در حالیکه که قیمت آن 370هزار دلار پیشبینی شده است.
در بخش کنترل و هدایت خودرو نیز تغییرات چشمگیری به چشم میخورد. دسترسی به کنترلها بسیار سادهتر شده و ابزارهای هدایت نیز در دسترس و کارا هستند. این خودرو مجهز به ترمز دستی الکتریکی است و میتوان با انتخاب سه حالت جاده، اسپرت و بزرگراه قدرت و سرعت آنرا تغییر داد.
قطر چرخهای جلوی این خودرو 48.3 سانتیمتر و قطر چرخهای عقب 50.8 سانتیمتر است. نیروی موتور هر 4 چرخ آونتادور را به حرکت در خواهد آورد و دیسک ترمز 40 سانتیمتری این خودرو به سادگی میتواند آنها را متوقف کند.
آونتادور از اواخر تابستان آتی وارد بازارهای اروپا میشود و اوایل پاییز آینده در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. پیشبینی میشود این خودروی استثنایی از اقبال خوبی در بازارهای جهانی برخوردار باشد.
نظرات شما عزیزان: